DAVANT ELS RESULTATS DE LES PROVES A SISÈ DE PRIMÀRIA
- Els resultats de l’avaluació mostren grans diferències entre els resultats de l’alumnat segons el seu estatus social i econòmic, i això implica que el nostre sistema educatiu acaba consolidant les desigualtats enlloc de compensar-les.
- USTEC·STEs denuncia que la majoria de titulars posin el seu èmfasi en la diferència entre els resultats dels centres públics i dels privats concertats, sense qüestionar la concentració per nivell socioeconòmic de l’alumnat en un tipus de centre i en l’altre.
- Tenir una doble xarxa, en la que l’alumnat més afavorit socialment s’escolaritza en centres que reben un doble finançament (públic i privat), mentre que l’alumnat amb més dificultats es concentra en centres públics amb menys recursos, és una política educativa totalment antisocial.
- En aquestes circumstàncies, hi ha un altre factor molt negatiu que influeix en els resultats i convé recordar. Catalunya inverteix menys d’un 3% del seu PIB en l’educació pública, just la meitat de la inversió realitzada pels estats de la Unió Europea.
- USTEC·STEs denuncia que, en aquesta conjuntura, el Departament retalli encara més els recursos en els centres públics, especialment de personal i d’inversió en noves construccions, la qual cosa és un nou factor negatiu a afegir a aquestes circumstàncies desfavorables. Al mateix temps que consolida i amplia els concerts en els centres privats.
- USTEC·STEs valora en positiu la petita millora dels resultats en relació al curs anterior i desitja que aquesta millora vagi en augment.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada