Un grup parlamentari proposa “rescatar” un tram de l’autopista A2 entre
Girona i La Jonquera
per tal d’evitar fer el desdoblament tantes vegades posposat de la Nacional 2 i estalviar un
munt de cales. La proposta no prosperarà.
El Ministeri de Foment acaba de presentar
el projecte de pressupostos per al 2012. Dels més de 20.000 milions de què
disposarà el grup d’empreses i organismes administratius del Ministeri, 11.928
es dedicaran a inversió. D’aquests, 6.043 al ferrocarril i, finalment, 4.188
milions, és a dir, més de la tercera part dels recursos, al tren d’alta
velocitat.
Aquestes xifres semblen indicar la
continuïtat del compromís del govern en un model ferroviari que pràcticament no
té rival en el context mundial. Quan es duguin a terme aquestes obres,
fonamentalment les línies que connectaran Madrid amb Galícia i amb el País
Basc, i es completi el corredor mediterrani inclosa la connexió de Barcelona
amb la frontera francesa, Espanya serà el país de l’OCDE amb la xarxa d’alta
velocitat més extensa i el segon del món després de la Xina.
Les xifres són en Milions d'€ per kilòmetre.
Altres articles
relacionats: http://www.ub.edu/graap/albalate_bel_EA.pdf
http://imagenes.w3.racc.es/uploads/file/27933_1373_anuario_movilidad_2007_OK.pdf
Visita a un tram d'obres de l'AVE el 2004 amb membres de l'ANG
Visita a un tram d'obres de l'AVE el 2004 amb membres de l'ANG
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada