Són necessàries més hores de reflexió a l'escola, assessoraments, treball conjunt al nivell i al cicle, sobre tot entorn el treball de medi com a eix de les activitats. La Hora Oberta (H.O.) implantada en alguna escola com el Pere Torrent de Lloret de Mar, sembla una bona proposta, però s'ha de dotar de metodologia i objectius reals. Caldria una hora setmanal per voltar per l'entorn i captar noves propostes per treballar el medi des del medi més proper.
També cal planificar l'expressió oral a través de la implementació de formes de treball i reforços que la motivin i la permetin.
La tutoria ha de ser un substracte pel tractament de la diversitat, la inclusió, el coneixement, la confiança i l'autoestima. Un espai per l'escolta i l'expressió dels propis objectius, i per l'avaluació.
Cal fomentar l'expressió d'experiències i desitjos propis, la planificació de projectes, un treball significatiu (visualitzador dels resultats) i gratificant, la cooperació i el companyerisme, la creació de xarxes d'amistad, la presa de decisions i un treball de les emocions, amb les emocions i emocionant.
Sóc en Toni Mariné Sanz. Si has arribat aquí potser voldràs trobar alguna cosa interessant o amb la que et puguis trobar identificat. Tot és possible!. Jo sóc un mestre de primària i també un naturalista primari o aficionat. En aquest bloc publicaré les reflexions que em venen al cap sobre aquests dos temes, principalment. Espero que trobis alguna cosa de profit.
divendres, 26 d’octubre del 2012
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada