dimecres, 28 de novembre del 2018

COL·LECCIÓ ARQUEOLÒGICA

Sempre m'ha interessat l'arqueologia i el món antic i durant un temps, a part de visitar restes arqueològiques com poblats ibers o megàlits propers a casa meva, vaig fer recerca de peces lítiques en els llocs que em semblava més probable de fer troballes. Increïblement en vaig trobar alguna peça en jaciments ja molt prospectats pertanyents al paleolític inferior, indústria lítica treballada per l'Homo heidelbergensis probablement, però també, per pura sort i sense pretendre-ho, vaig trobar peces del neolític en un altre lloc, un jaciment nou prop d'un ja conegut. Les peces trobades finalment les he portat a un museu local, el de Llagostera, donat que les peces pertanyents al període neolític, potser les més interessants, van ser trobades en el seu terme municipal, prop de Can Crispins. En fer la cessió d'aquestes peces lítiques, un arqueòleg, en Xavier Niell, se'n va fer càrrec del seu estudi i documentació, fent una tasca magnífica. En el seu treball recull des de la història de les troballes per part meva fins a la descripció i la catalogació de les mateixes, amb un acostament a la seva possible utilització en el període al que pertanyen. En fi, un treball molt ben fet sobre el conjunt de les 14 peces donades al museu i que deixo aquí per si algú té curiositat, com em passaria a mi mateix, per consultar un treball concret d'aquest tipus. Vull encoratjar tothom que tingui peces arqueològiques a casa guardades que les porti a algun museu on tothom hi pugui gaudir i de pas pugui arribar a saber l'autèntica importància de les seves troballes.
Per motius de seguretat dels jaciments arqueològics esmentats al treball d'en Xavi Niell he esborrat les referències geogràfiques i les coordenades de geolocalització que s'esmenten. 
Deixo també l'enllaç en una pàgina nova d'aquest mateix bloc, situada a la part superior del mateix, sota el títol, perquè hi consti de manera permanent i no només en una entrada.

Acces al PDF del treball fet per en Xavier Niell Ciurana del Grup d'Arqueologia i prehistòria de la Universitat de Girona clicant a la imatge.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada