dijous, 23 de juny de 2011

3%

ustec
DAVANT ELS RESULTATS DE LES PROVES A SISÈ DE PRIMÀRIA
  1. Els resultats de l’avaluació mostren grans diferències entre els resultats de l’alumnat segons el seu estatus social i econòmic, i això implica que el nostre sistema educatiu acaba consolidant les desigualtats enlloc de compensar-les.
  2. USTEC·STEs denuncia que la majoria de titulars posin el seu èmfasi en la diferència entre els resultats dels centres públics i dels privats concertats, sense qüestionar la concentració per nivell socioeconòmic de l’alumnat en un tipus de centre i en l’altre.
  3. Tenir una doble xarxa, en la que l’alumnat més afavorit socialment s’escolaritza en centres que reben un doble finançament (públic i privat), mentre que l’alumnat amb més dificultats es concentra en centres públics amb menys recursos, és una política educativa totalment antisocial.
  4. En aquestes circumstàncies, hi ha un altre factor molt negatiu que influeix en els resultats i convé recordar. Catalunya inverteix menys d’un 3% del seu PIB en l’educació pública, just la meitat de la inversió realitzada pels estats de la Unió Europea.
  5. USTEC·STEs denuncia que, en aquesta conjuntura, el Departament retalli encara més els recursos en els centres públics, especialment de personal i d’inversió en noves construccions, la qual cosa és un nou factor negatiu a afegir a aquestes circumstàncies desfavorables. Al mateix temps que consolida i amplia els concerts en els centres privats.
  6. USTEC·STEs valora en positiu la petita millora dels resultats en relació al curs anterior i desitja que aquesta millora vagi en augment.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada