dijous, 20 de març del 2014

EL DICTAT EN PARELLES, UN RECURS PER SER MÉS AUTONOMS I TREBALLAR L'ORTOGRAFIA I ELS TEXTOS DE FORMA SIGNIFICATIVA I ENTRE IGUALS.

"Pedacho" de títol que m'ha sortit. Doncs això, un bon recurs per treballar a classe.
Sempre (és un dir) m'ha semblat o m'ha agradat pensar que el treball amb dictats és un recurs que pot donar molt de sí, fent-lo en parelles, com és aquest cas o utilitzant diferents recursos: dibuixos substituint paraules, sense dir els signes de puntuació i comprovant la propia pronúncia oral de les frases en un lector "robot", com és el cas del programa Voki, on els avatars creats poden parlar a partir de textos escrits i cal ser molt curós amb la puntuació i els accents o amb d'altres programes lectors. També amb autodictats en idiomes desconeguts, per exercitar l'atenció i la memòria visual, ja que hem de prescindir de l'audició, que no ens aporta gran informació. La creació de dictats per part dels alumnes sobre temes en particular o normes ortogràfiques i el seu treball paral·lel amb la creació de mots encreuats, etc...

Enllaç del recurs en PDF a la imatge.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada