dimarts, 5 de febrer del 2019

MESURES PER DES-PRESURITZAR L'ESCOLA


 Algunes propostes des de la vivència de l'escola per reflexionar i fer l'escola més auto-conscient i lliure.
  • 1 h. lectiva menys al dia (o a la setmana ;), però mantenir-la com a presència al centre.
  • 5 correus escolars diaris com a màxim (del centre escolar als docents, s'entén)
  • No Wassap dins l'escola o limitar-lo a un us fora de l'horari lectiu.
  • 3 sortides per trimestre com a mínim per nivell, però preferiblement en grups classe separats, no junts.
  • 1 h. de preparació de sortides a la setmana, preferiblement sobre el terreny.
  • 1 h. de claustre pedagògic quinzenal, per reforçar aspectes clau com l'ambientalització de l'escola en el seu entorn i el compartir experiències entre els mestres.
  • Evitar la mentalitat restrictiva, per la qual la solució als problemes sol ser restringir drets i llibertats en comptes de buscar solucions alternatives analitzant a fons les causes dels problemes.
  • Donar espai propi (espai-temps, s'entén) a les assemblees i les tutories en petit grup o individuals.
  • Promoure les activitats amb dos mestres a l'aula, amb funcions ben establertes: observació, orientació, assessorament, tallers, tutoria, racons...
  • Poder programar, al menys en part i reflexionar sobre la pràctica de la programació amb un altre mestre co-tutor de l'aula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada