dilluns, 30 d’abril del 2012

DEL DESPROPÒSIT DE LES INFRAESTRUCTURES MEGALÒMANES I FARAÒNIQUES


Un grup parlamentari proposa “rescatar” un tram de l’autopista A2 entre Girona i La Jonquera per tal d’evitar fer el desdoblament tantes vegades posposat de la Nacional 2 i estalviar un munt de cales. La proposta no prosperarà.

El Ministeri de Foment acaba de presentar el projecte de pressupostos per al 2012. Dels més de 20.000 milions de què disposarà el grup d’empreses i organismes administratius del Ministeri, 11.928 es dedicaran a inversió. D’aquests, 6.043 al ferrocarril i, finalment, 4.188 milions, és a dir, més de la tercera part dels recursos, al tren d’alta velocitat.
Aquestes xifres semblen indicar la continuïtat del compromís del govern en un model ferroviari que pràcticament no té rival en el context mundial. Quan es duguin a terme aquestes obres, fonamentalment les línies que connectaran Madrid amb Galícia i amb el País Basc, i es completi el corredor mediterrani inclosa la connexió de Barcelona amb la frontera francesa, Espanya serà el país de l’OCDE amb la xarxa d’alta velocitat més extensa i el segon del món després de la Xina.


 Les xifres són en Milions d'€ per kilòmetre.



Altres articles relacionats: http://www.ub.edu/graap/albalate_bel_EA.pdf
http://imagenes.w3.racc.es/uploads/file/27933_1373_anuario_movilidad_2007_OK.pdf

Visita a un tram d'obres de l'AVE el 2004 amb membres de l'ANG

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada