dijous, 19 d’abril de 2012

EXPECTATIVES I HISTORIAL EDUCATIU

(Abundant en els posts sobre educació publico un altre reflexió sobre el que podria ser una relació més horitzontal amb els alumnes, més democràtica.)


Podriem començar el curs coneixent els alumnes i el seu historial educatiu, en el sentit de quin ha estat l’estil d’aprenentatge o els processos d’ensenyament a que han estat exposats o sotmesos. Podem fer una conversa informal o un test individual o per grups i despres comparar-los.  Aquest test hauria de contenir preguntes del tipus:
·        Et veuries capaç de fer una tasca escolar només amb les instruccions escrites d’un paper?
·        Fins ara, has participat molt o poc en les decisions del treball que es fa a la classe?
·        Has treballat gaire per racons o tallers?
·        Has fet projectes o investigacions proposades per tu a l’escola?
·        T’agradaria escollir quines feines fas i en quin moment les fas?
·        T’agradaria escollir temes per investigar a classe?
·        Et consideres responsable i treballador? Perquè?
·        T’agradaria canviar la forma d’organitzar el treball a classe de forma que tu poguessis escollir feines i fer-te càrrec de dur-les a terme sense tenir algú que t’empaiti per fer-les tota l’estona? T’agradaria que aquesta fos la manera de funcionar a classe?
·        Quines propostes de racons o tallers faries ara mateix?
·        Què t’agradaria fer a l’escola?
·        Que creus que pots aprendre durant aquest curs? Què t’agradaria aprendre durant aquest curs?
·        Quin tipus d’activitats t’agraden més: sortides, plastica, problemes, matemàtiques, llengua, musica, esports, educació física,...
·        Entre una feina repetitiva i de còpia i una altra d’investigació i invenció, quina prefereixes?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada